Warsztaty 1 - SP Proszenie
24.09.2018 (poniedziałek) odbyły się pierwsze zajęcia w ramach projektu Mistrzowie Matematycznych Quizów, dofinansowanego przez mFundację w ramach programu mPotęga.
Był to bardzo pracowity, matematyczny dzień! Swoje matematyczno - quizowe przygody przeżywała dziś grupa uczniów ze Szkoły Podstawowej im. Miry i Tadeusza Sygietyńskich, która będzie tworzyć Zespół Projektowy - Zespół Ekspertów!
Tym samym utworzyliśmy dziś Klub Pasji, w ramach którego nasz Zespół Projektowy zapozna innych beneficjentów projektu z edukacyjnymi możliwościami Internetu i różnych przydatnych programów.
Zespół Projektowy tworzą dwie dziewczęta oraz czterech chłopców. Wszyscy chętni i gotowi, by poszerzać swoją wiedzę matematyczno - quizową.
Podczas dzisiejszych pracowitych warsztatów nauczyliśmy się, jak korzystać z interaktywnych i multimedialnych modułów edukacyjnych, jakie oferuje aplikacja Web 2.0 LearningApps.org (link).
Na początku obejrzeliśmy wspólnie tutorial znajdujący się na stronie internetowej omawianej platformy edukacyjnej - dowiedzieliśmy się z niego, że mając własne konto, będziemy mogli tworzyć tutaj quizy, wykreślanki i krzyżówki tematyczne, wyścigi, wisielce, gry typu "Milionerzy" oraz wiele, wiele innych.
Następnie sprawdziliśmy przykładowe quizy, opracowane przez innych użytkowników platformy LearningApps.
Członkowie Zespołu Projektowego otrzymali wygenerowane przez system loginy i hasła do swoich kont. Na każdej z otrzymanych kart znajdował się indywidualny kod QR, na co dzieci zwróciły uwagę.
Kod QR to kwadratowy kod graficzny, umożliwiający kodowanie różnych znaków.Aby sprawdzić co kryje się pod naszymi kodami QR, wykorzystaliśmy smartfony - weszliśmy w Sklep Play i wpisaliśmy w wyszukiwarkę hasło: "generator kodów qr". Przetestowaliśmy kilka z wyszukanych programów, np. "QR Code Generator", "QR Skanner Generator", "Kod QR skanera Błyskawica", "Smart Scan - QR".
Idea działania każdego z nich była taka sama - wychwytujemy kod QR, obejmujemy go na ekranie, klikamy na ekran, a następnie zostajemy zapytani, czy chcemy przenieść się na podany adres strony internetowej. Po uderzeniu ekranu przechodzimy na daną stronę - w tym przypadku każde dziecko przeniosło się na stronę platformy LearningApps. Co ciekawe, nikt nie musiał się logować loginem i hasłem - kod QR przeniósł uczniów wprost na ich konta.
Gdy już zalogowaliśmy się na LearningApps - jedni na laptopach, inni na smartfonach, rozpoczęliśmy przygodę z tą platformą. Dowiedzieliśmy się, jak stworzyć pierwsze aplikacje. Małymi krokami opracowaliśmy kilka quizów matematycznych online.
Największą popularnością cieszyły się dziś wisielce i wykreślanki. Dzieci pracowały indywidualnie, jak i grupowo. Przydatny okazał się też projektor wyświetlający kolejne kroki powstawania aplikacji online.
Poniżej prace uczniów, które postały podczas naszych pierwszych intensywnych warsztatów!
Zapraszamy do zabawy razem z nami!
Był to bardzo pracowity, matematyczny dzień! Swoje matematyczno - quizowe przygody przeżywała dziś grupa uczniów ze Szkoły Podstawowej im. Miry i Tadeusza Sygietyńskich, która będzie tworzyć Zespół Projektowy - Zespół Ekspertów!
Tym samym utworzyliśmy dziś Klub Pasji, w ramach którego nasz Zespół Projektowy zapozna innych beneficjentów projektu z edukacyjnymi możliwościami Internetu i różnych przydatnych programów.
Zespół Projektowy tworzą dwie dziewczęta oraz czterech chłopców. Wszyscy chętni i gotowi, by poszerzać swoją wiedzę matematyczno - quizową.
Podczas dzisiejszych pracowitych warsztatów nauczyliśmy się, jak korzystać z interaktywnych i multimedialnych modułów edukacyjnych, jakie oferuje aplikacja Web 2.0 LearningApps.org (link).
Na początku obejrzeliśmy wspólnie tutorial znajdujący się na stronie internetowej omawianej platformy edukacyjnej - dowiedzieliśmy się z niego, że mając własne konto, będziemy mogli tworzyć tutaj quizy, wykreślanki i krzyżówki tematyczne, wyścigi, wisielce, gry typu "Milionerzy" oraz wiele, wiele innych.
Następnie sprawdziliśmy przykładowe quizy, opracowane przez innych użytkowników platformy LearningApps.
Członkowie Zespołu Projektowego otrzymali wygenerowane przez system loginy i hasła do swoich kont. Na każdej z otrzymanych kart znajdował się indywidualny kod QR, na co dzieci zwróciły uwagę.
Kod QR to kwadratowy kod graficzny, umożliwiający kodowanie różnych znaków.Aby sprawdzić co kryje się pod naszymi kodami QR, wykorzystaliśmy smartfony - weszliśmy w Sklep Play i wpisaliśmy w wyszukiwarkę hasło: "generator kodów qr". Przetestowaliśmy kilka z wyszukanych programów, np. "QR Code Generator", "QR Skanner Generator", "Kod QR skanera Błyskawica", "Smart Scan - QR".
Idea działania każdego z nich była taka sama - wychwytujemy kod QR, obejmujemy go na ekranie, klikamy na ekran, a następnie zostajemy zapytani, czy chcemy przenieść się na podany adres strony internetowej. Po uderzeniu ekranu przechodzimy na daną stronę - w tym przypadku każde dziecko przeniosło się na stronę platformy LearningApps. Co ciekawe, nikt nie musiał się logować loginem i hasłem - kod QR przeniósł uczniów wprost na ich konta.
Gdy już zalogowaliśmy się na LearningApps - jedni na laptopach, inni na smartfonach, rozpoczęliśmy przygodę z tą platformą. Dowiedzieliśmy się, jak stworzyć pierwsze aplikacje. Małymi krokami opracowaliśmy kilka quizów matematycznych online.
Największą popularnością cieszyły się dziś wisielce i wykreślanki. Dzieci pracowały indywidualnie, jak i grupowo. Przydatny okazał się też projektor wyświetlający kolejne kroki powstawania aplikacji online.
Poniżej prace uczniów, które postały podczas naszych pierwszych intensywnych warsztatów!
Zapraszamy do zabawy razem z nami!
- Wisielec związany z przyrządami geometrycznymi
- Wykreślanka geometryczna
- Wykreślanka geometryczna numer 2
- Tabliczka mnożenia memory
Komentarze
Prześlij komentarz