I Dzień Matematyki w SP w Komornikach
08.11.2018 (czwartek) odbyły się już siódme i ósme zajęcia w ramach projektu Mistrzowie Matematycznych Quizów, dofinansowanego przez mFundację w ramach programu mPotęga.
Tego dnia nasz szkolny Zespół Ekspertów ze Szkoły Podstawowej im. Miry i Tadeusza Sygietyńskich wybrał się do Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Komornikach, by przeprowadzić dwa warsztaty dla każdej z grup projektowych. Nasi Eksperci nauczali drugą i trzecią grupę projektową, jak tworzyć quizy matematyczne za pomocą platformy LearningApps. Zespół Projektowy zapoznał także siódmoklasistów i ósmoklasistów z definicją kodu QR oraz objaśnił, w jaki sposób skanować kody. Uczyliśmy się przez doświadczenia. Dla naszego Zespołu Ekspertów był to wielki dzień - pierwszy raz w życiu młodzież wcieliła się w rolę nauczycieli. Początkowo było to stresujące, ale i ciekawe.
Na początku naszych zajęć Zespół Projektowy pokazał zarówno klasie siódmej, jak i ósmej, w jaki sposób skanować kody QR za pomocą dostępnych skanerów.Przetestowaliśmy działanie wydrukowanych kodów QR za pomocą aplikacji "QR Scanner". Przydatne okazały się tablety i smartfony. Okazało się, że w wykorzystanych na warsztatach kodach QR, zakodowane są quizy, które do tej pory stworzyła młodzież z Proszenia.
Uczniowie ze Szkoły Podstawowej w Komornikach zagrali w gry stworzone przez ich rówieśników. Druga i trzecia grupa projektowa dowiedziały się zatem, czym są kody QR i na jakiej zasadzie działają.
A tak, wyglądała nasza praca z siódmą i ósmą klasą, gdy rozmawialiśmy o kodach QR:
Podczas dzisiejszego pracowitego I Dnia Matematyki w Komornikach Zespół Projektowy nauczył klasę siódmą i ósmą, jak korzystać z interaktywnych i multimedialnych modułów edukacyjnych, jakie oferuje aplikacja Web 2.0 LearningApps.org.
Na początku obejrzeliśmy wspólnie tutorial znajdujący się na stronie internetowej omawianej platformy edukacyjnej - dowiedzieliśmy się z niego, że mając własne konto, będziemy mogli tworzyć tutaj quizy, wykreślanki i krzyżówki tematyczne, wyścigi, wisielce, gry typu "Milionerzy" oraz wiele, wiele innych.
Następnie sprawdziliśmy przykładowe quizy, opracowane przez innych użytkowników platformy LearningApps. Później Zespół Projektowy zaprezentował grupom swoje dotychczasowe osiągnięcia - opracowane przez siebie quizy (krzyżówki, wykreślanki, milionerów, wyścigi konne, itp.).
Następnie przystąpiliśmy do działania - jedni uczyli drugich. Powstało kilka ciekawych quizów na jednych i drugich warsztatach. Młodzież chętnie pracowała i słuchała porad Zespołu Ekspertów, który z każdą chwilą radził sobie coraz lepiej w roli nauczycieli.
Zobaczcie sami, jak wyglądały nasze spotkania z LearningApps podczas I Dnia Matematyki w Komornikach w obu grupach projektowych!
Poniżej prace uczniów, które postały podczas naszych warsztatów! Zapraszamy do zabawy razem z nami!
Quizy opracowane podczas warsztatów z klasą siódmą:
Quizy opracowane podczas warsztatów z klasą ósmą:
Tego dnia nasz szkolny Zespół Ekspertów ze Szkoły Podstawowej im. Miry i Tadeusza Sygietyńskich wybrał się do Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Komornikach, by przeprowadzić dwa warsztaty dla każdej z grup projektowych. Nasi Eksperci nauczali drugą i trzecią grupę projektową, jak tworzyć quizy matematyczne za pomocą platformy LearningApps. Zespół Projektowy zapoznał także siódmoklasistów i ósmoklasistów z definicją kodu QR oraz objaśnił, w jaki sposób skanować kody. Uczyliśmy się przez doświadczenia. Dla naszego Zespołu Ekspertów był to wielki dzień - pierwszy raz w życiu młodzież wcieliła się w rolę nauczycieli. Początkowo było to stresujące, ale i ciekawe.
Na początku naszych zajęć Zespół Projektowy pokazał zarówno klasie siódmej, jak i ósmej, w jaki sposób skanować kody QR za pomocą dostępnych skanerów.Przetestowaliśmy działanie wydrukowanych kodów QR za pomocą aplikacji "QR Scanner". Przydatne okazały się tablety i smartfony. Okazało się, że w wykorzystanych na warsztatach kodach QR, zakodowane są quizy, które do tej pory stworzyła młodzież z Proszenia.
Uczniowie ze Szkoły Podstawowej w Komornikach zagrali w gry stworzone przez ich rówieśników. Druga i trzecia grupa projektowa dowiedziały się zatem, czym są kody QR i na jakiej zasadzie działają.
A tak, wyglądała nasza praca z siódmą i ósmą klasą, gdy rozmawialiśmy o kodach QR:
- Warsztaty 1 z klasą siódmą:
- Warsztaty 1 z klasą ósmą:
Podczas dzisiejszego pracowitego I Dnia Matematyki w Komornikach Zespół Projektowy nauczył klasę siódmą i ósmą, jak korzystać z interaktywnych i multimedialnych modułów edukacyjnych, jakie oferuje aplikacja Web 2.0 LearningApps.org.
Na początku obejrzeliśmy wspólnie tutorial znajdujący się na stronie internetowej omawianej platformy edukacyjnej - dowiedzieliśmy się z niego, że mając własne konto, będziemy mogli tworzyć tutaj quizy, wykreślanki i krzyżówki tematyczne, wyścigi, wisielce, gry typu "Milionerzy" oraz wiele, wiele innych.
Następnie sprawdziliśmy przykładowe quizy, opracowane przez innych użytkowników platformy LearningApps. Później Zespół Projektowy zaprezentował grupom swoje dotychczasowe osiągnięcia - opracowane przez siebie quizy (krzyżówki, wykreślanki, milionerów, wyścigi konne, itp.).
Następnie przystąpiliśmy do działania - jedni uczyli drugich. Powstało kilka ciekawych quizów na jednych i drugich warsztatach. Młodzież chętnie pracowała i słuchała porad Zespołu Ekspertów, który z każdą chwilą radził sobie coraz lepiej w roli nauczycieli.
Zobaczcie sami, jak wyglądały nasze spotkania z LearningApps podczas I Dnia Matematyki w Komornikach w obu grupach projektowych!
- Warsztaty 1 z klasą siódmą:
- Warsztaty 1 z klasą ósmą:
Poniżej prace uczniów, które postały podczas naszych warsztatów! Zapraszamy do zabawy razem z nami!
Quizy opracowane podczas warsztatów z klasą siódmą:
- Milionerzy - skala:
- Milionerzy - liczby i działania:
- Milionerzy - Teleturniej Amelki:
- Milionerzy - mix:
- Milionerzy matematyczni:
Quizy opracowane podczas warsztatów z klasą ósmą:
- Milionerzy - figury geometryczne:
- Milionerzy - liczby i działania:
- Milionerzy - Miary:
- Milionerzy:
- Milionerzy - Procenty:
- Super test - Kąty:
- Milionerzy - Równania:
- Coś dla odmiany:
Komentarze
Prześlij komentarz