II Dzień Matematyki w SP w Komornikach
15.11.2018 (czwartek) odbyły się już dziewiąte i dziesiąte zajęcia w ramach projektu Mistrzowie Matematycznych Quizów, dofinansowanego przez mFundację w ramach programu mPotęga.
Tego dnia nasz szkolny Zespół Ekspertów ze Szkoły Podstawowej im. Miry i Tadeusza Sygietyńskich wybrał się do Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Komornikach, by przeprowadzić dwa warsztaty dla każdej z grup projektowych. Nasi Eksperci nauczali drugą i trzecią grupę projektową, jak tworzyć tutoriale matematyczne. Opracowaliśmy wspólnie i nakręciliśmy wiele filmów edukacyjnych. Odkryliśmy także nieznane nam dotąd funkcje smartfona (np. edycja filmu, cięcie filmu podczas nagrywania, etc.)
Podczas zajęć podzieliliśmy się na kilka zespołów, w których pracowaliśmy. Interesujące nas zadania opracowaliśmy w formę przystępną dla słuchacza - każde zadanie zostało przedstawione w następujący sposób: treść, rozwiązanie etapowe, odpowiedź. Zespoły przygotowały różne wizje swoich zadań. Fotorelacja poniżej:
Filmy, które powstały podczas dzisiejszych zajęć:
Tego dnia nasz szkolny Zespół Ekspertów ze Szkoły Podstawowej im. Miry i Tadeusza Sygietyńskich wybrał się do Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Komornikach, by przeprowadzić dwa warsztaty dla każdej z grup projektowych. Nasi Eksperci nauczali drugą i trzecią grupę projektową, jak tworzyć tutoriale matematyczne. Opracowaliśmy wspólnie i nakręciliśmy wiele filmów edukacyjnych. Odkryliśmy także nieznane nam dotąd funkcje smartfona (np. edycja filmu, cięcie filmu podczas nagrywania, etc.)
Podczas zajęć podzieliliśmy się na kilka zespołów, w których pracowaliśmy. Interesujące nas zadania opracowaliśmy w formę przystępną dla słuchacza - każde zadanie zostało przedstawione w następujący sposób: treść, rozwiązanie etapowe, odpowiedź. Zespoły przygotowały różne wizje swoich zadań. Fotorelacja poniżej:
Filmy, które powstały podczas dzisiejszych zajęć:
- Stężenia procentowe
- Układanie równania do treści zadania
- Pole sześciokąta
- Obliczanie długości boku trójkąta równoramiennego, gdy znamy jego obwód
- Obliczanie miar kątów wewnętrznych trójkąta równoramiennego, gdy podany jest jeden z kątów tego trójkąta (dwa przypadki)
- Obliczanie, ile monet każdego rodzaju otrzymano.
Komentarze
Prześlij komentarz